Så mycket dans

Just nu har jag bara så mycket dans i mig. Helgen var helt magisk! Kurs i Balboa-inspirerad autentisk jazz med Andreas Olsson, Alltså den här killen: Under helgen bodde en finsk dansare här hos mig och det var kung! Ska från och med nu alltid hosta dansare! Det var trevligt så tusans. På Lördagskvällen åt och dansade vi på helfina pilsnermackan för att sedan fortsätta ut i natten till Dinos och lyssna till Ruderunners (Hurrigans coverband) Söndagen var det kurs igen, sen prova-på kurs i Balboa och sist men inte minst tedans till underbara Red Beans and Rice jazzband - Ålands stolthet! Åt säkert tre av Nunnis underbara morotskakor, som redan blivit kult! Idag börjar nybörjarkursen i Balboa, där jag ska följa. Dessutom fortsätter Lindy nybörjarkursen direkt efteråt som jag ska föra i. Undrar hur det ska gå att blanda ihop allt sådär, men det ordnar sig. Dessutom bokade jag biljetter till In the mood for christmas! Det är en julshow med Linyhop, sång, stepp, charleston med mera som bland annat Sandra Klack är med och anordnar. Jag tänker gå den 8/12 i Norrtälje, då det även ingår julbord. Någon som vill med? såg att det fanns några billiga vandrarhemsrum kvar som kostar 500kr/natten, så om man delar blir det ju bara 250 spänn var. Ingen vidare komfort men det är ju bara för en natt. Funderar även på att anmäla mig till Ljubljana Sweet Swing festival i år igen, Någon förare som vill paranmäla sig? Det börjar bli dags nu.. Mycket att fundera på, men många roliga saker på gång. Avslutar med en video när Andreas Olsson dansar Lindyhop, finns sjukt mycket autentisk jazz i hans dans alltså, tex steget Camel walk som vi lärde oss under helgen. (ca 1:50 in i klippet)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback