Lindyhop madness

Hoh, idag har det bara varit dansfunderingar på gång. Dels så fick jag ett såhär helmysigt mail idag:
"Hej Ålänningar!
Jag planerar en Lindy Hop Bal i Stockholm lördag den 1 december (19-24). Då är ni hjärtligt välkomna. Evenemanget kommer snart upp här på fb.
Det ä liveband med smoking och fluga (Tommy Löbel Swing Band), DJ, nån form av show (det är detta som inte är riktigt klart än..). Lokalen är en gammal bio från 1926, med 6 meter takhöjd, åskådarbalkong och allt. Dansgolvet är STORT :-)

Klädkoden kommer att vara svart, vit, brun. En Ballroomdans i en innerstad en mörk ock kulen senhöstdag.

Ja, åså kan ni kombinera underbar dans med lite shopping inför jul!! Perfekt!

Vänlig H/*Olof."

Jag menar, vem kan tacka nej till något sådant?

Dessutom har det varit styrelsemöte idag, pratade bland annat om hosting inför scandinavian shuffle, balboainspirerad autentisk jazzkurs, lite liveband, höstfest och julfest. Dessutom var jag Dj och det kom hela 20 personer och dansen var i full gång enda till kl 21. De må låta lite, men det är väldigt mycket för Ålands socialdansscen.

Jag avslutar idag med ännu ett klipp från Herräng dance camp, denna gång vecka två, då jag var där och gick Lindyhop intermediet-kurs. Inte så mycket dans i detta klipp, men det visar en hel del av denna Kollo-känsla som jag ofta pratar om. Emellanåt är det nästan lite sektvarning alltså! men jag gillart!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback